piątek, 5 maja 2017

Jeseritz - Jezierzyce, dom przy Topolowej

Rozmawiałem właśnie z Güntherem na temat tego domu przy Topolowej. Powiedział mi, że mieszkał w nim Pan Karl Pillar, który był ogrodnikiem i opiekował się ogrodem w Parku Gollnow (park nad jeziorem). Hodował u siebie w gospodarstwie różne zwierzęta...

Mieszkał u niego niejaki Dr Schäff, ale nie był lekarzem tylko oficerem Wehrmachtu...taka historia
Najbliższy lekarz i dentysta był w Buchholz (Płonia). Był też lekarz w Neumark (Stare Czarnowo).

W tym białym, dużym domu (obecnie na sprzedaż) mieszkała między innymi Wally Ilius, od której dostałem łyżwy, na których zamarzniętą w zimie rzeką ślizgała się aż do mostu, żeby dotrzeć do pobliskiej szkoły.

Najbardziej zaskoczyło mnie to, że dom ten, jak i kolejny obok niego (nie istniejący już, 2gi poprzeczny na mapie) należał do Mühlenbeck (Śmierdnica). Zawsze myślałem, że to dotyczyło tylko bloku....a tu proszę...

To miejsce nazywali Wipp Wapp (huśtawka), bo nigdy nie było wiadomo, czy należą do Mühlenbeck czy już do Jeseritz :-)


zdjęcie z przedwojennej gazety





Zdjęcie przekazała mieszkająca tu od urodzenia Marta D.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz