wtorek, 19 maja 2015

Premiera zdjęcia z Jeseritz Jezierzyce przed 1945 r.

Kolejne premierowe zdjęcie dla przyjaciół Jeseritz (Jezierzyce). Wykonane na długo przed 1945 r. Dorfstrasse 16 - Topolowa 17. Byłem mocno zaskoczony, bo w tym miejscu spędziłem prawie 20 lat mojego życia.. a zdjęcia tego nigdy nie widziałem. Letnia kuchnia (nazywana przez nas "pierkarnią"), pompa zniknęła po wojnie niestety...pojawiła się studnia.

Zdjęcie przekazała mi na ostatnim spotkaniu mieszkańców Jeseritz moja znajoma Pani Rita M. (widoczna z dziadkiem na zdjęciu).
Pozdrawiam serdecznie Ritę i Karla z Nindorf!
Dziękuję za naszą przyjaźń i wsparcie.


Hier habe ich nun wieder eine Premiere für alle Jeseritz - Freunde. Das Foto habe ich noch nie gesehen. Am Samstag bei dem Jeseritzer -Treffen habe ich es von Frau Rita M. bekommen (die auf dem Foto mit dem Großvater zu sehen ist). 

Die Sommerküche (wir nannten die "Bäckerei"), die Pumpe war schon nach dem Kriegsende weg, hier stand danach aber ein Brunnen.

 Jeseritz in Pommern, Dorfstrasse 16 vor 1945 J.

Vielen Dank und herzliche Grüsse an  Rita und Karl aus Nindorf ! Danke für unsere Freundschaft und die Unterstützung.


 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz